O škole Novinky Rada školy MŠ SLNIEČKO JEDÁLEŇ Verejné obstarávanie Zmluvy, faktúry, objednávky Ochrana osobných údajov Oznamy Kontakt

Vzdelávacie programy

Všeobecné Matematika Informatika Slovenský jazyk Dejepis Zemepis (Geografia) Prírodoveda (Biológia) Občianska náuka Textová podstrana

Čriepky z lavíc

Matematika

Čo je to os uhla?
V strede je os, ktorá točí Zem... (zrejme spojená geografiu s matikou...)
indecision

 

Slon váži 2 tony. Koľko vážia 3 slony?
"6 tónov!"cool

Vzájomná poloha kružnice a priamky:
"Priamka je priesečnica na kružnici."blush
(správne má byť: priamka je sečnica kružnice...)

"Vzájomná poloha dvoch kružníc je to vnútorná poloha malej kružnice, veľká pohlcuje malú."cool
(správne má byť: leží vo vnútri...)

Čo hovorí veta SSS o konštrukcii trojuholníka?
"Ak máme dané 2 strany, tak tretiu si vieme domyslieť..."
heart

"Aký je rozdiel medzi štvorcom a kosoštvorcom?"
"Kosoštvorec je krivý."
"Áno, ale prečo je krivý?"
"Lebo to spôsobuje gravitácia."
laugh

Zadanie učiteľa: "Kanál budú kopať 10 robotníci 4 dni..."
Zápis žiaka: "Kamil bude kopať 10 robotníkov 4 dni..."
yes

Priama úmernosť
Učiteľ: "Čím viac človek odpracuje, tým dostane vyšší plat.
O čo teda ide?"
Žiak: "O prachy..."cool

 

Z ôsmackych 5-minútoviek:

Čo je to kružnica?
Kružnica je množina bodov v krivke, ktoré nemajú žiadny obsah.
Je to čiara, ktorá má rovnakú vzdialenosť od ľubovoľného bodu.
Čiara, ktorá má rovnakú vzdialenosť od pevného bodu.
Kružnica je čiara, ktorá je ohraničená kružnicou, samotnej seba.
Úsečka, ktorá je rovnako vzdialená od stredu.
Čiara, ktorá je vzdialená od stredu do bodov, ktoré sú rovnako ďaleko od stredu.

Čo je to kruh?
Kruh je geometrický útvar, ktorý má 360°.
Je to geometrický útvar, ktorý je vyplnený.
Je to plocha s množinou bodov a je plný.
Je to plocha, ktorá je ohraničená bodmi okolo jeho stredu so strednou vzdialenosťou od stredu.

Čo je to priemer?
Priemer je úsečka, ktorá prechádza stredom na obidve strany.
Je to úsečka, ktorá spája 2 body a prechádza stredom.
Je to polovica kružnice.
Sú to spojené 2 polomery.
Úsečka, ktorá rozdeľuje kružnicu.
Úsečka, ktorá má rovnakú alebo menšiu vzdialenosť.
Je to celá dĺžka od strany po stranu.
Je to 1 bod, ktorý sa spája so stredom a je dlhý ako polomer.
Od kraju kružnice po kraj kružnice.

Čoje to polomer?
Polomer je 2-krát menší ako priemer, čiže polovica z priemeru.
Polka priemeru.
Je to čiara, ktorá začína v strede kružnice a končí v ľubovoľnom bode na kružnici.
Je to úsečka stredového bodu kruhu a hociktorého bodu, ktorý je na stene.
laugh

Uhol môže byť: pravý, plochý a ploský.
crying

Číselná os je POMÝLENÁ priamka... (má byť: pomyselná...)cool

Rád desiatok sa nachádza na druhom mieste od OKNA... (mábyť: od desatinnej čiarky...)angel

Trojuholník je pravouhlý alebo ... ĽAVOUHLÝ...laugh

 

Z ôsmackych 5-minútoviek:

Čo je to zhodnosť trojuholníkov?
"Keď sa 2 trojuholníky zhodujú veľkosťou..." (čoho?)
"Trojuholníky sa zhodujú, pokiaľ na seba priložíme 2 trojuholníky a 1 s druhým na seba priľnú bez toho, aby kúsok trčal." (definícia ak žiaka v 1.ročníku...)
"Keď 2 trojuholníky majú rovnaké, strany, uhly a VRCHOLY."
 

Veta o zhodnosti USU (uhol,strana,uhol) znamená?
"Trojuholníky sa zhodujú vo všetkých STRANÁCH..."
"Trokjuholníky sa STRETNÚ v 2 stranách a 1 uhle, ktorý ich ZATVÁRA..."
"...zhodujú sa v 1 strane a 1 uhle..."

 

Veta o zhodnosti SSS (strana, strana, strana) znamená?
"Trojuholníky sa zhodujú vo všetkých UHLOCH..."
"Trojuholníky sa STRETNÚ vo všetkých stranách..."
"To je keď..."
"Trojuholníky majú rovnaké strany, UHY a VRCHOLY."

 

Veta SUS (strana, uhol, strana) znamená?
"2 trojuholníky sa zhodujú v 1 uhle..."
"Susedný uhol strany..."
"Trojuholníky sa zhodujú v 1 strane."

 


Ako a podľa čoho delíme trojuholníky?
"...podľa UHLOV...rovnoSTRANNÝ a rovnoRAMENNÝ..."
"...na PRIAMOUHLÝ...lebo má PRIAMY uhol..."
"ostroUHLÉ, tupoUHLÉ a pravoUHLÉ...podľa STRÁN..."

Čo je to trojuholníková nerovnosť?
"Ak sa 2 trojuholníky nerovnajú, tak nie sú rovnako veľké..."
"...keď strany trojuholníka sú nerovnako veľké..."
"...keď vlastne sa strany trojuholníka nerovnajú, veľkosti uhlov sú veľké a polpriamky sa nedajú spojiť..."
"...keď má trojuholník 2 strany iné ako tú prvú..."

Čo sú vonkajšie uhly trojuholníka?
"Vonkajšie uhly sú uhly, ktoré majú STRED HRANY trojuholníka..."
"Sú to vonkajšie STRANY..."

 

Čo tvorí trojuholník?
"Trojuholník tvoria 3 POLPRIAMKY..."
"Vonkajšie a vnútorné uhly..."
"Tri POLPRIAMKY, ktoré sú spojené..."
"POLPRIAMKY..."

 

Čo tvorí uhol?
"Dve polpriamky ohraničené ľubovoľným ZNAKOM..."
"Uhol tvoria MINIMÁLNE dve priamky..."
"Uhol tvorí PRIAMKY..."
"PLOCHA..."

"Tvoria ho STUPNE..."
"To je keď 2 polpriamky spoja v 1 bode pod nejakým STUPŇOM..."

"Dve PROTIĽAHLÉ polpriamky..."
 

Čo je to uhol?
"Je to PRIESTOR..."
"Je to ČASŤ trojuholníka..."

devil

Čo je to výraz? (Má byť: Zápis pozostávajúci z číse, písmen a znakov matematických operácií.)
A čo na to naši ôsmaci?:

"Je to výraz čísel alebo písmen a je to normálne počítanie, lenže sa to volá výraz a sú tam už aj písmená."
"Výraz môžme vyjadriť ako číselný, ale aj písmenom."
"Číslo nahradené písmenom."
"Slovné spojenie pre určitý predmet alebo vec."
"Je to OBRAZ obsahujúci čísla, znaky operácií a písmená."
"Je to keď chceme vyjadriť nejakú veličinu pomocou čísel."
"Je to vyjadrenie určitej skutočnosti, napr. poučka."
"Je to vyjadrenie operácie znakov."
"Je to vyjadrenie počtu v neznámej."
"Je to ZNAK yjadrený písmenami a znakmi operácií."
"Výraz je napísaný ľubovoľným číslom a môžu sa tam vyskytovať aj písmená a znaky."
"Výraz je zápis obsahujúci ľubovoľné čísla."
"Je to zápis 2 ľubopoľných čísel do vzorcu..."
yes

Žiak so zlomenou rukou v sádre:
"...a to mám vypočítať len tak očne?"
devil

"Valec je oválny kruh."
laugh

Zdeviatackej 5-minútovky:
Aký veľký tieň vrhá človek 1,7m vysoký, ak 2,8m stĺp vrhá 1,4m tieň?
"Človek v tom čase tieň nevrhá..."crying

Z piatackych 5-minútoviek:
Čoje to kruch? Kruch jeto lobda.
Čoje to stret hrušky?
(má byť úsečky...) Hrušky su gombiki.
Kruh je oblí v rovníku, nie je plní.
Kruh je čiara, ktorá má tvar kruhu.
Stred úsečky je bod v strede úsečky.
Os úsečky je bod, ktorý leží v strede úsečky.
Stred úsečky je rovná čiara. (má byť bod...)
Kružnica je uzavretá krivka, ktorá je rovnobežná.
Kruh má začiatok ale nemá koniec.
Stred úsečky je že som v strede.
Stred je polovica úsečky.
Stred je skratka S v strede úsečky.
Kruh je uzavretý priestor, ktorý má v strede bod S.
Kruh je ohraničený, plný a je krivý.
Kruh je uzavretý plný kruh ktorý je okruhly.
Kružnica je rovná čiara.
Kruh je kružnica.
Kružnica je plná a oblá.
Stred je bod, od ktorého sú všetky body rovnako vzdialené.
Kruh je plný bodov.


 

Z deviatackych 5-minútoviek:
Prvočíslo je také číslo, ktoré má pred sebou prvé číslo.
Prvočíslo je to číslo, ktoré stojí vpredu.
Prvočíslo je prvé číslo v príklade.
Prvočíslo stoji ždi prve.

yes
 

Učiteľ: "Na čo ja nám dobré vedieť rozmery, váhu, objem?"
Žiak: Kvôli štatistikám... (malo byť: kvôli porovnávaniu...)angel

Z písomiek:
Množina je väčšia časť skupiny, je to skupina.
Množina je rôzna skupina s rovnakými prvkami.
Rozlišovací znak majú vlastnosti jednotlivých prvkov.
Množina je napríklad skupina časti ľudí.
Rozlišovcí znak je to čo množiny nemajú spoločné.
Rozlišovací znak je vec, ktorá má rozličnú vec.
Rozlišovací znak je znak, ktorý rozlišuje.

angry

 

Učiteľka: "Narysuj trojuholník."
Žiak:

 

devil

 

Z deviatackych písomiek o percentách:
Koľko percentné je zníženie ceny, ak z pôvodnej ceny 420€ sme platili 370€?

"420:370=1% zv.50"
"420-370=50€, 1%=370:100=3,7, 50/3,7=13,54%"
"420-370=1% zv.70"
crying

Americký priemer (má byť aritmetický...)sad

Prvočíslo je prvé číslo.yes

 

7/2 je sedem dvojatín,
15/0 je pätnásť nulatín... (no comment...)indecision

 

Komunikatívny zákon... (má byť komutatívny...)angry

Príklad zo žiackej logiky devil :
"Keď vieš chodiť dole schodmi, musíš vedieť chodiť aj hore schodmi. Ako inak by si sa hore dostal?!"

"Výťahom..."

 

Ako odčítame dva výrazy?
"Keď ich vydelíme jeho deliteľom..."cool

 

Čo je to prvočíslo?
"Číslo bez desatinnej čiarky..."indecision

 

Čo je zložené číslo?
"Je to viac čísel a medzi nimi znamienka..."
"Číslo, ktoré sa odlišuje tým, že na mieste stojí ono samo..."blush

 

Žiak číta číslo -5,6: mínus celá päť šesť...angel

 

Postup slohovej úlohy:
1.zápis
2.výpočet
3.výpoveď (má byť odpoveď...) crying

 

Učiteľ: "Čo má tvar kocky?"
Žiaci: "Kváder..." devil

 

Učiteľ matematiky nabáda žiakov:
"Čo bude napísané miesto kartičky v príklade?"
Žiak: "Číslo..." (..heuréka !!!, ešte že nie písmeno...) enlightened